test

Doet ie het lokaal?

Senior Medewerker Vastgoed en Infrastructuur

Levert operationele producten en diensten op het gebied van verwerving, (her)ontwikkeling, realisatie, beheer, onderhoud, instandhouding en afstoting van (rijks)vastgoed en (rijks)infrastructuur

Opdracht(gever) (politiek/ambtelijk)

Resultaten Gedragsindicatoren Competenties
  • Vastgoed is verworven dan wel afgestoten en juridisch beheerd
  • Producten voor specificaties van de vraag (Informatie ten behoeve van de specificatie van de vraag op de aspecten kwaliteit, planning, techniek, constructie, ontwerp, informatie, financiën/kosten, Ruimtelijke Ordening en Milieu (ROM), beveiliging, juridisch, enz. Voorbeelden zijn bestekken, tekeningen, ramingen en begrotingen en ruimtelijke indelingsplannen ) en uitvoering zijn opgeleverd
  • Plannen, producten, adviezen en beheermaatregelen zijn gerealiseerd in afstemming met betrokken partijen en ketenpartners
  • Informatie is verzameld, geanalyseerd en omgezet in functionele specificaties en eventueel technisch ontwerp, definitief ontwerp en kostenramingen, contracten, risicoanalyses en (projectbeheersings)-plannen
  • Rapportages over de beheertoestand van vastgoed en infrastructuur en adviezen over te nemen maatregelen zijn geleverd
  • Inkoopopdrachten zijn afgesloten en contract-management is uitgevoerd
  • Voortgang en kwaliteitscontrole zijn gerealiseerd en rapportages over de beheertoestand van vastgoed en infrastructuur en adviezen over te nemen maatregelen zijn geleverd
  • Benut klant- en marktkennis om het beoogde resultaat te bereiken en passend advies uit te kunnen brengen
  • Anticipeert op ontwikkelingen en handelt daarnaar
  • Zorgt voor terugkoppeling van informatie naar relevante partijen
  • Resultaatgerichtheid
  • Legt verbanden tussen gegevens en informatie en signaleert ontbrekende informatie; weet risico’s en consequenties van beslissingen in te schatten
  • Haalt de kern uit een veelheid van informatie afkomstig van betrokken partijen en experts
  • Maakt de informatie voor betrokken partijen toegankelijk en begrijpelijk
  • Analyseren
  • Actief luisteren, doorvragen en samenvatten van de klantbehoeften en houdt in het handelen rekening met de klantbehoeften
  • Is zich bewust van regels en verschillende posities, gevoeligheden en krachtenvelden in de organisatie en handelt daarnaar
  • Maakt (on)mogelijkheden duidelijk en maakt daarover heldere afspraken
  • Klantgerichtheid

Omgeving

Resultaten Gedragsindicatoren Competenties
  • Medewerking en draagvlak met in- en externe partijen zijn gerealiseerd
  • Analyses van ontwikkelingen in de omgeving zijn uitgevoerd en vastgelegd
  • Diensten, werken en leveringen door derden ) zijn conform afspraak opgeleverd
  • Het effect van maatschappelijke en technologische ontwikkelingen en ontwikkelingen van wet- en regelgeving zijn in beeld gebracht
  • Werkt aan goede relaties met collega’s en derden
  • Legt en onderhoudt contacten voor de eigen organisatie
  • Wisselt wederzijdse verwachtingen uit
  • Zoekt actief de samenwerking met betrokken partijen op
  • Controleert en spreekt opdrachtnemers aan
  • Samenwerken
  • Is op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, intern beleid, trends en markten en deze kennis toepassen en weet dit te vertalen naar het eigen werkveld
  • Luistert naar omgeving en brengt wensen en belangen in kaart
  • Omgevingsbewustzijn

Bedrijfsvoering

Resultaten Gedragsindicatoren Competenties
  • De werkzaamheden zijn conform wet- en regelgeving, kaders en afspraken uitgevoerd
  • De interne werkprocessen (plan-do-check-act) zijn gevolgd
  • Informatie t.b.v. verwerving, vervreemding, ontwikkeling, realisatie, beheer en instandhouding is op orde
  • Zorgt voor project,- werk- of beheerplanningen (bijvoorbeeld processchema’s)
  • Stelt evaluaties op bij afronding werken
  • Vertaalt werkprocessen naar eigen werkzaamheden
  • Volgt de voorschriften bij uitvoering van werkzaamheden
  • Plannen en organiseren

Vernieuwen en verbeteren

Resultaten Gedragsindicatoren Competenties
  • Knelpunten zijn gesignaleerd en adviezen voor het verbeteren en vernieuwen van resultaten en werkprocessen zijn geleverd
  • Verbeterde werkwijzen op basis van periodieke evaluaties (o.a. plan-do-check-act) zijn doorgevoerd
  • Nieuwe kennis is gedeeld, geïntegreerd en toegepast
  • Komt met verbetervoorstellen, oplossingen en nieuwe ideeën en wisselt regelmatig kennis en informatie uit met collega’s
  • Werkt zich snel in nieuwe materie in
  • Past nieuwe kennis toe binnen het eigen werkveld
  • Leert van eigen ervaring en fouten en benut nieuwe ervaringen effectief
  • Houdt vakkennis bij en deelt kennis met collega’s en externe partijen
  • Zelfontwikkeling