test

Doet ie het lokaal?

Terug naar functiegroepen overzicht

Functiegroepen vergelijken

Kies twee functiegroepen om de resultaatgebieden, gedragsindicatoren, competenties en het kwaliteitenprofiel met elkaar te vergelijken.

Medewerker Vervoer

Bedrijfsvoering

Medewerker Beveiliging

Bedrijfsvoering

Vergelijk de resultaatgebieden/resultaten van de twee functiegroepen

Transporteert personen en/of goederen over de weg of assisteert daarbij

Verricht beveiligingswerkzaamheden (zie toelichting) ten behoeve van personen en gebouwen.

Opdracht(gever) (politiek/ambtelijk)

  • Ritten zijn (als bijrijder) uitgevoerd zoals afgesproken met de leidinggevende
  • Personen en/of poststukken en/of goederen zijn tijdig, veilig en/of correct op de juiste bestemming (af)geleverd zoals afgesproken met de leidinggevende
  • Bepaalde (inhoudelijke) werkzaamheden zijn uitgevoerd zoals beschreven in de protocollen en opdrachten ( het betreft hier o.a. monstername, vaccindistributie, dossiervervoer)

Omgeving

  • Vragen en opmerkingen van klanten zijn ontvangen en doorgezet naar collega’s
  • Bij calamiteiten zijn juiste instanties (o.a. collega’s, politie, hulpdiensten) juist geïnformeerd en ingeschakeld
  • Diensten en collega’s zijn juist en tijdig geïnformeerd over vervoer van personen en/of goederen

Bedrijfsvoering

  • Werkzaamheden zijn uitgevoerd volgens de geldende afspraken, opdrachten en protocollen
  • Administratie is op orde
  • Transportmiddelen zijn schoon, verkeren in goede staat en zijn bedrijfszeker
  • Is representatief

Vernieuwen en verbeteren

  • Nieuwe taken en/of opdrachten aspecten in de werkzaamheden zijn juist en tijdig opgepakt
  • Knelpunten bij de uitvoering van de werkzaamheden zijn opgemerkt en doorgegeven

Opdracht(gever) (politiek/ambtelijk)

  • Beveiligingswerkzaamheden zijn uitgevoerd volgens protocollen en/of instructies
  • Er is juist en tijdig opgetreden tijdens calamiteiten en/of crisissituaties
  • Incidenten zijn geregistreerd en administratief afgehandeld volgens protocollen en/of instructies
  • Bezoekers zijn geïnformeerd / geïnstrueerd over de huisregels en veiligheidsvoorschriften
  • Door middel van goed gastheerschap zijn bezoekers prettig ontvangen

Omgeving

  • Bij calamiteiten zijn de juiste interne en externe hulpverleningsorganisaties op de juiste wijze ingeschakeld

Bedrijfsvoering

  • Werkzaamheden zijn uitgevoerd volgens de geldende kaders, procedures en afspraken
  • Passende inzet van medewerkers is gerealiseerd (geldt alleen voor coördinatoren)
  • Er is een gemotiveerd team (geldt alleen voor coördinatoren)
  • Overdracht van werkzaamheden is volgens protocollen uitgevoerd

Vernieuwen en verbeteren

  • Bijdragen aan verbetering van de werkprocessen is geleverd
  • Kennisdeling is geborgd

Vergelijk de gedragsindicatoren van de twee functiegroepen

Opdracht(gever) (politiek/ambtelijk)

  • Neemt in de planning alle voorzorgsmaatregelen die nodig zijn voor een vlotte rit
  • Houdt ontwikkelingen op de weg in de gaten en weet, indien nodig, alternatieve routes te vinden
  • Handelt direct als hij een moeilijke situatie voorziet waarin op dat moment gehandeld moet worden
  • Gaat zorgvuldig om met persoonlijke en/of vertrouwelijke informatie
  • Geeft onder druk of verleiding geen vertrouwelijke informatie prijs
  • Weet dat hij/zij het ‘visitekaartje’ is van de organisatie en gedraagt zich daar ook naar
  • Doet (meer dan) wat wordt gevraagd
  • Voelt zich betrokken bij het werk
  • Laat zich niet ontmoedigen door moeilijkheden

Omgeving

  • Houdt rekening met de wensen van de klant
  • Zoekt bij afwijkingen van de planning, al dan niet in overleg met de teamleider, naar passende oplossingen
  • Informeert regelmatig naar de tevredenheid bij de klant
  • Houdt rekening met de informatiebehoeften van diensten over halen en brengen van goederen

Bedrijfsvoering

  • Blijft onder tijdsdruk beheerst en juist handelen
  • Blijft rustig in stressvolle situaties
  • Laat te allen tijde de veiligheid voorgaan
  • Houdt de administratie van de ritten bij en draagt er zorg voor dat die toegankelijk is voor anderen
  • Controleert regelmatig het materieel en werkt volgens het onderhoudsplan

Vernieuwen en verbeteren

  • Leert van eigen fouten en ervaringen
  • Staat open voor tips en voorstellen van leidinggevende en collega’s

Opdracht(gever) (politiek/ambtelijk)

  • Vormt zich een mening op basis van observaties en schat risico’s in
  • Handelt volgens ingeschatte risico’s
  • Houdt bij de inschatting van de risico’s rekening met de actualiteit
  • Volgt het protocol en weet bij onverwachte ontwikkelingen daar gepast van af te wijken om het gestelde resultaat te bereiken * (geldt alleen voor medewerkers beveiliging in schalen 5 en 6)
  • Behoudt onder stressvolle omstandigheden het overzicht
  • Blijft onder alle omstandigheden rustig en schat de risico’s in, handelt op basis van gezond verstand, ervaring, inzicht en kennis
  • Gaat zorgvuldig om met persoonlijke bezittingen en/of vertrouwelijke informatie
  • Houdt zich aan de binnen de organisatie geldende (formele) normen en waarden
  • Laat zich niet onder druk zetten bij het wel/niet toelaten van bezoekers en/of middelen
  • Gedraagt zich als het ‘visitekaartje’ van de organisatie, zodat bezoekers zich welkom voelen

Omgeving

  • Durft beslissingen te nemen op basis van beschikbare informatie, intuïtie en ervaring
  • Stelt beslissingen niet onnodig uit
  • Schakelt op het juiste moment de juiste mensen en/of instanties in

Bedrijfsvoering

  • Werkt nauwkeurig en systematisch alle protocollen af
  • Houdt zorgvuldig het logboek / de administratie bij
  • Heeft oog voor details
  • Maakt medewerkers enthousiast (geldt alleen voor coördinatoren)
  • Stimuleert anderen door zelf voorbeeldgedrag te tonen (geldt alleen voor coördinatoren)
  • Geeft op een constructieve wijze feedback (geldt alleen voor coördinatoren)

Vernieuwen en verbeteren

  • Deelt kennis en ervaring met collega’s
  • Integreert nieuwe inzichten soepel in bestaande werkprocessen
  • Leert van eigen ervaring en fouten

Vergelijk de competenties van de twee functiegroepen

  • Anticiperen
  • Integriteit
  • Inzet
  • Klantgerichtheid
  • Stressbestendigheid
  • Accuraat werken
  • Zelfontwikkeling
  • Oordeelsvorming
  • Stressbestendigheid
  • Integriteit
  • Besluiten nemen
  • Accuraat werken
  • Motiveren
  • Zelfontwikkeling

Vergelijk het kwaliteitenprofiel van de twee functiegroepen

Ervaring

Geen relevante ervaring

Opleiding

Speciaal onderwijs

Opleidingsrichting en/of vakkennis

Wegvervoer

VMBO,MBO: Relevant voor het aandachtsgebied

Overige kennis en vaardigheden

N.v.t.

Competenties uit het kernprofiel

  • anticiperen
  • inzet
  • integriteit
  • klantgerichtheid
  • stressbestendigheid
  • accuraat-werken
  • zelfontwikkeling

Ervaring

Geen relevante ervaring

Opleiding

Werk- en denkniveau
  • VMBO

Competenties uit het kernprofiel

  • oordeelsvorming
  • stressbestendigheid
  • integriteit
  • besluiten-nemen
  • accuraat-werken
  • zelfontwikkeling